Om Företaget
Historik
Attundahälsan etablerades i Sollentuna under våren 2009. Under det första året tillhandahölls Företagshälsovård och Vaccinationer. Idag har vi fler än 400 stora och små företags anslutna hos oss.
Under hösten 2010 öppnade vår Familjeläkarmottagning som utgör en primärvårdsenhet inom ramen för Vårdval Stockholm. Samtidigt öppnade vår skolhälsovård.
Namnet Attundahälsan
Företaget har fått sitt namn efter Attundaland som var det historiska namnet på ett landområde som sträcker sig från Mälaren, via dagens Järfälla och Sollentuna till Norrtäljeområdet. De flesta av våra företagskunder har sin verksamhet i Sollentuna och kringliggande kommuner. Även de flesta listade patienter bor i närområdet.
Personal
Familjeläkarmottagning
Läkare
Verksamhetschef
Specialist i allmänmedicin
Biträdande verksamhetschef
ST-läkare
Specialist i allmänmedicin
Specialist i allmänmedicin
Specialist i allmänmedicin
Specialist i allmänmedicin
ST-läkare
ST-läkare
Leg läkare
Sköterskor
Chefsjuksköterska
Distriktssköterska
Distriktssköterska
Diabetessköterska
Distriktssköterska
Mottagningssköterska
Distriktssköterska
Mottagningssköterska
Mottagningssköterska
Mottagningssköterska
Undersköterska
Undersköterska
Undersköterska
Psykoteraput/kurator
Kurator med grund-läggande psykoterapi-utbildning, KBT
Beteendevetare
Leg Psykoterapeut
Handledare
Företagshälsovård
Läkare
Företagsläkare
Specialist i allmänmedicin
Företagsläkare
Specialist i allmänmedicin
Sköterskor
Mottagningssköterska
Mottagningssköterska
Företagssköterska
Distriktssköterska
Dipl Stress- & Friskvårdsterapeut
Företagssköterska
Undersköterska
Skolsjuksköterska
Psykolog/Beteendevetare
Leg psykolog
KBT - terapeut
Beteendevetare
Psykosyntesterapeut
Övrig personal
Leg sjukgymnast
Ergonom
Certifierad massör
Dipl Massageterapeut
Dipl Zonterapeut
Medicinsk Fotterapeut
Leg sjukgymnast
Ergonom
Arbetsmiljöingenjör
Säljare
Säljchef
Hörselmottagning
Audionomer
Leg. Audionom
Leg. Audionom
Administration
VD
Verksamhetsansvarig
Familjeläkare
Läkarsekreterare
Administratör
Läkarsekreterare
Läkarsekreterare
Receptionist
Administratör
Kontorsassistent
Datahantering
På Attundahälsan följer vi regelverket i Patientdatalagen och EU:s General Data Protection Regulation (GDPR).
GDPR är den nye dataskyddsförordning som börjar gälla inom hela EU den 25 maj 2018 och ersätter då också den svenska personuppgiftslagen. På Attundahälsan ser vi till att dina personuppgifter alltid är skyddade och att behandlingen följer både Patientdatalagen, GDPR samt interna regler och riktlinjer. Vi har utsett ett dataskyddsombud som utför kontroller, informationsinsatser och säkerställer att lagarna följs.
Journalföringen sker alltid utifrån Patientdatalagen och omfattas därmed inte av GDPR.
För mer information, vänligen besök www.datainspektionen.se.
Miljö och Kvalitet
Attundahälsan är kvalitetscertifierat enligt ISO - 9001:2015 och miljöcertifierat enligt ISO - 14001:2015. Vi följer även Region Stockholms miljöprogram samt följer och uppfyller "Krav på Ledningssystem för kvalitet inom svensk företagshälsovård" utgiven av Föreningen Svensk Företagshälsovård.
Verksamhetspolicy
Attundahälsan bedriver företagshälsovård och tillhandahåller familjeläkarmottagning och hälsofrämjande tjänster till privatpersoner. Vår verksamhet ska präglas av kvalitets- och miljötänkande.
- Våra kunder ska uppfatta vår verksamhet som tillgänglig, personlig och kompetent.
- Vi ska på bästa sätt tillfredsställa våra kunders behov idag och vi ska ständigt och systematiskt utveckla verksamheten så att vi också möter våra kunders krav i framtiden.
- Vi ska bemöta enskilda individer med respekt och omsorg.
- Vår verksamhet ska bedrivas så att miljöpåverkan blir ringa och ohälsa förebyggs. Utifrån en helhetssyn på miljö och hälsa ska vi kontinuerligt begränsa vår miljöpåverkan och vi ska verka för en miljöanpassad kemikalie- och läkemedelsanvändning.
- Vi ska ta vara på engagemanget hos våra medarbetare, kunder och patienter i kvalitets- och miljöfrågor.
- Vår verksamhet ska bygga på ständiga förbättringar och vi ska följa lagar, förordningar och andra krav.
En tydlig intern kommunikation ska ge all personal förutsättningar till ett aktivt kvalitets- och miljöarbete. Vid verksamhetsförändringar, investeringar och framtida beslut ska alltid kvalitets- och miljöaspekter beaktas.